15-03-2026

Recensie van De Nieuwe Ster

50PLUS 
Qua profilering past 50PLUS bij het grootste deel van hun achterban. 50PLUS is de meest grijze muis van alle partijen. Maar in het geval van de Maastrichtse politiek is dat eigenlijk een compliment.

50PLUS heeft de stabielste fractie(medewerkers) en burgerraadsleden. In de afgelopen acht jaar is er niet één fractiemedewerker gestopt, uitgezonderd vanwege gezondheidsredenen of overlijden. Dit in tegenstelling tot de landelijke partij, althans tot voor kort.

Raadslid Bennie van Est wordt door vriend en vijand geprezen voor zijn deskundigheid en kennis van financiën en van het Reglement van Orde.

50PLUS is allesbehalve een partij die met oneliners de publiciteit probeert te halen. Gedegen raadswerk is het devies. Dat gebeurt in de luwte, weg van de schijnwerpers. Waarschijnlijk doet de partij zich daar zelf mee te kort. Desalniettemin, volgers van de Maastrichtse politiek kunnen daar alleen maar waardering voor hebben.